Volgers

zaterdag 16 mei 2015

Indigo Blu vlinder

Hallo bloglezers,

Iedere week hebben mijn DT-collega's Lydia, Angela en ik een kleuravond. Enorm gezellig is dat en
onlangs vond Lydia het leuk om ons eens uit onze comfortzone te halen.  Wij kregen een aantal stukjes aquarelpapier ter grote van een correspondentiekaartje en hebben hierop achtergronden gemaakt met spectrum noir aquainkt. Dit deden we op allerlei verschillende manieren om zo heel diverse effecten te bereiken. Vandaag laat ik er jullie een zien gecombineerd met de prachtige vlinder stempel van IndigoBlu.

Op een stukje aquarelpapier hebben we met een kwast wat druppels gespetterd in een aantal bij elkaar passende kleuren. Vervolgens heb ik  hier wat perfect pearls in een bijpassende kleur bij gedaan  en daarna met wat water natgespoten zodat deze spetters en pearls weer door elkaar gingen lopen en droog dit met een heatgun.  Vervolgens heb ik met een mooie grote stempel van Indigo Blu de vlinder erop gestempeld. Omdat de perfect pearls al voor een glans gezorgd hebben heb ik in dit geval een lavendel inkt van Scrapberry's gebruikt waar ook een glansje in verwerkt is. De randen zijn met distressinkt en een blendingtool van Aurelie nog een beetje aangezet. Vervolgens heb ik gemat op zwart en dit op een kaart van paars cardstock gemaakt.

Dit is natuurlijk heel iets anders dan ik normaal gesproken maak, maar ik vond het erg leuk om te doen. En het smaakt dus zeker naar meer.

Ik wil deze kaart insturen voor de volgende challenges:
http://avenue613.blogspot.nl/2015/05/challenge-123-anything-goes-woptional.html
http://craftycardmakers.blogspot.nl/2015/05/138-make-your-own-background.html
http://creataliciouschallenges.blogspot.nl/2015/05/challenge-75-butterflies.html
http://scrapplezier.blogspot.nl/2015/04/inspiratie-kaarten-challenge-5.html
http://www.ribbongirls.blogspot.co.uk/2015/05/may-everything-goes-with-image-challenge.html
http://indigoblublogchallenge.blogspot.nl/2015/04/challenge-27-just-one-layer.html

Ik ben heel benieuwd wat jullie er van vinden.


19 opmerkingen:

  1. hoi aartje
    een erg mooie kaart zowel de achtergrond als die geweldige vlinder en toch leuk als je met meerdere aan het freewheelen bent
    groetjes corry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi Aartje
    Heel leuk is je vlinderkaart ....PRACHTIG....

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Aartje,
    wat een gaaf kaartje. Zo leuk om eens een andere techniek te gebruiken dan je gewend bent. Het ziet er heel erg mooi uit. Dank je voor je reactie op mijn berichtje. Ik wist dat ergens een challenge was met wit, zwart en 1 andere kleur, maar was vergeten waar. Goed dat je het even zei.
    En die inkt, ja zachte ondergrond wist ik, maar geen merk of zo. Het is mij bedoeling om achtergrondjes te stempelen a la het mislukte voorbeeld. Dus niet om in te kleuren. Die memento drops heb ik al eens gezien en die heb je in allerlei kleuren...ben benieuwd wat iedereen zegt!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig, zo'n wekelijks kleuravondje! Leuk ook om dan eens een andere techniek uit te proberen. Het resultaat is echt heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er schitterend uit Aartje!! Jullie avondje lijkt me heel gezellig en leerzaam want anders komt zo'n nieuwe techniek er niet snel van toch??

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo nu en dan kan het geen kwaad om uit onze comfortzone te komen, je ziet wel wat ervan komt een mooi kaartje!

    groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi Aartje, om ook andere dingen te proberen, en deze is ook erg leuk geworden. groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Just beautiful! Love the butterfly and your background is stunning! Wonderful colours! Thank you for joining us at Crafty Cardmakers and More for our 'Make Your Own Background' challenge! Hugs, Pamellia DT :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lekker samen knoeien en dan zo iets mooois creeren. Knap hoor. gr leny w

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Thank you for sharing your gorgeous card with us at CCM&M.
    Hugs Julie xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow! This is stunning! I love this butterfly and the background is gorgeous! Thank you very much for sharing this beauty with us at 613 Avenue Create this week and hope to see you again soon!
    Sasha

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Love this entry, thank you for sharing with Creatalicious, Jackie CT member.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Love this entry, thank you for sharing with Creatalicious, Jackie CT member.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. GEWELDIG Aartje!! Vind m supermooi!
    Liefs, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat gezellig om zo af en toe samen te kleuren! Er is een mooie kaart uitgekomen hoor. Heel vrolijk en mooi afgewerkt met de paars en zwarte rand.
    Fijne Pinksteren!

    Liefs,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw, wat een mooie kaart , Aartje.
    Via via kwam ik hier.
    Ik heb genoten van je prachtige creaties.
    En...ik ben gelijk je volger geworden.

    Groetjes Giny
    http://gibaswenskaarten.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  17. A lovely card!
    Thank you soo much for taking part in our "Butterfly” challenge over at Creatalicious & good luck in the draw.
    Hope to see you again in our next challenge as well…

    Hugs,
    Melanie
    (DT Penny's Paper Crafty Challenges)
    (DT-Coordinator Creatalicious Challenges)
    (DT Come and Get It)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Such a great card. I love the butterfly as the focal point. Thank you for sharing your talents with us over at Creatalicious. Hugs Nina

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je langskwam op mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat.
Thanks for visiting my blog and posting a comment