Volgers

zaterdag 12 augustus 2017

Commode met knuffeldieren

Hallo allemaal,

Voor het Craftliners blog mocht ik weer een post verzorgen en dat is deze kaart geworden.
In de baby 2017 lijn van Cottage Cutz zit een prachtige stans van de ark van Noach. Ik vind deze zo ontzettend leuk met al die kleine dieren.  Nu kun je hier natuurlijk gewoon de ark van Noach mee op een kaart maken, maar het is natuurlijk ook heel leuk om deze stans op een totaal andere manier te gebruiken.

Ik heb daarom deze keer een babykaart gemaakt in de vorm van een commode waar de knuffels lekker uit piepen.


Zo'n kaart maken lijkt misschien ingewikkeld, maar dat is het zeker niet en ik zal het stap voor stap uitleggen
* Je begint met een strook cardstock van 10.5 x 29.6 cm.
* Eveneens van cardstock snijd 8,7 x 2,5 cm  (de laadjes, 2x) en 4,5 x 17,4 cm (de deurtjes)
* Om de onderzijde van "kastpootjes" te voorzien heb ik gekozen voor een rectangle waves  snijmal van Aurelie. Dit geeft wat sierlijke pootjes aan de kast, maar je kunt ook gewoon een vierkante stans gebruiken of met de hand snijden. Doe dit wel voor zowel de voor als de achterkant van de kaart. Ik heb in 1 keer door beide lagen gestanst.

* De strook van 4,5 x 17,4 cm ga je nu rillen op 4,35 cm van de ene en 4,35 cm vanaf de andere kant. Je vouwt de beide uiteinden naar elkaar toe.
* het geraamte van de kast is nu klaar en je kunt gaan zorgen voor de aankleding. Ook hierin kun je variëren.  Ik heb gekozen voor een aankleding van designpapier. In mijn geval een plankendesign uit een paperpad van First Edition "Sweet Nothings"
* Daarvoor heb ik een stuk designpapier van 9,5 x 12 cm (achtergrond), 8,2 x 2 cm (laadjes, 2x )en 4x4 cm (deurtjes, 2x)
* Als je het designpapier op het cardstock hebt gelijmt is het tijd voor de knopjes. Hiervoor gebruik je brads.
* Ik heb vervolgens de laadjes met foam opgeplakt zodat er ruimte is voor de knuffels die uit de laadjes piepen.
* De deurtjes heb ik gewoon opgeplakt. Voor de binnenkant heb ik een wit stukje papier genomen en hier een mooie tekststempel van My Favorite Things opgestempeld.


* Vervolgens ben ik diertjes gaan stansen. Omdat ik ze als knuffels gebruik vond ik dat ik ze ook in "niet natuurlijke" kleuren mocht maken. Dus ik koos voor een roze nijlpaard, een okergele olifant en twee groene aapjes.

Hieronder nog wat detail foto's zodat je de diertjes wat beter kunt zien.
Omdat de diertjes uit verschillende onderdelen bestaan is het gebruik van Stick it heel handig. Stick it is dubbelzijdige plakfolie die je in elke maat kunt knippen die je wil en dus heel handig is om de kleine onderdelen te bevestigen. Wil je meer weten over Stick it klik dan even hier



Ik wil deze kaart insturen voor de volgende challenges:

Ik hoop dat ik jullie vandaag weer op ideeën heb kunnen brengen. Het is hier regenachtig vandaag dus misschien kruip ik wel weer lekker in mijn "hobbyhok".

Fijn weekend allemaal,

Groetjes Aartje




.


27 opmerkingen:

  1. Wat leuk Aartje en wat een mooie uitleg erbij. Zeker kun je bij knuffels allerlei kleuren gebruiken. Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor het meedoen van de uitdaging bij de Egel.

      Verwijderen
  2. Wat ontzettend leuk gedaan Aartje....het is een prachtige commode!
    Mooi gedaan met de diertjes die eruit piepen!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. What a wonderful card, Aartje! Thanks for joining us at the Crafty Calendar Challenge.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is super leuk geworden Aartje. Mooi dat je die tekst er nog bij hebt gedaan. Dat staat super leuk zo achter die deurtjes. Goed opgelost. Ben benieuwd wat je nog meer met deze leuke diertjes gaat doen. Misschien kom ik ze nog weleens bij je lenen. Echt leuk om op een babykaartje erbij te doen.
    groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is dit een superleuke babykaart Aartje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je kaartje is super lief, mooi gemaakt Aartje

    groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Aartje,
      Wat gaaf bedacht. Leuk zo de pootjes van de commode. En de diertjes die uit de lades fliepen. Dank je wel voor het meedoen bij ons van de Egel.
      Groetjes,
      GerJanne

      Verwijderen
  7. Wat leuk gedaan met die pootjes. En je kaart is verder prachtig.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige kaart Aartje!
    Leuk idee om er een commode van te maken ...leuk al die knuffels die er tussen uit piepen.
    Leuk dat je meedoet bij De Egel.
    Groetjes Marja
    Dt De Egel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een geweldig leuke en lieve kaart en super bedankt voor je uitleg. Het is een plaatje en die diertjes zijn op deze manier wel erg schattig.
    Dank je voor je deelname aan de baby-challenge bij de Egel.
    Lieve groetjes Miranda (dt De Egel)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. What a creative card ... using the animals peaking out of the drawers or hanging from the pull - delightful! Thank you so much for sharing your project and creativity at 613 Ave C!
    ~ginny, DT for 613 Ave C: [ATG]
    Owner: RubberMAD (GettyCollection.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat superlief is je kaart! Mooi die diertjes over de lades en de verrassing die je hebt ingebouwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is dit supergaaf!! gedaan Aartje!
    Zo leuk met de diertjes uit de lades :-D
    Liefs, Frouwkje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. I love, love this card - so cute with the little animals hanging from the drawers. Thanks so much for joining us this time at the Crafty Creations challenge, Elizabeth (DT)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gezellig dat je meedoet met onze 'Baby' Challenge !
    Bedankt voor je deelname en veel succes.

    {Challengeblog De Egel}
    {Hobbywinkel De Egel}

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hello… Thanks for joining our ‘Anything Goes’ challenge with your lovely card… fab animal dies. Please join us again next time at Crafty Friends Challenge Blog. Good luck!

    Diane Louise
    [Team Leader for Crafty Friends Challenge Blog]

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo liebe Aartje,
    eine wunderschöne und besondere Kartenform hast du gestaltet. Deine Karte gefällt mir sehr gut. Ganz zauberhaft mit den kleinen Tieren. Vielen Dank für die Teilnahme an der Friendship Challenge. Ganz liebe Grüße herzlichst Silvi

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wonderful creation... so sweet and sugar
    Thanks for joining us at Friendship
    Hugs Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  18. This is adorable! I love the lil animals.Thanks for playing along at Happy Little Stampers, so happy you joined us!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat is echt heel erg schattig zeg !

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Aww, so cute. Love the way you've made the fancy legs for the wardrobe.
    Thanks for playing along at HLS Anything Goes with Dies. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Great project, really amazing!

    Thanks for playing along with us at our present challenge at Craft Rocket and good luck! Hope you will join us next month again.

    Hugs
    Alex
    *DT* Craft Rocket Challenges {#40 – Animal Kingdom}
    *DT + Admin* Do-Al(l) Kreatives {#8 – For the birthday – Summerkids are best}
    Alex' Kreative Seite

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat superlief is je kaart! Mooi die diertjes over de lades en de verrassing die je hebt ingebouwd!
    โกลเด้นสล็อต
    สูตรบาคาร่า
    gclub

    BeantwoordenVerwijderen
  23. The Xbox Live Gold and xbox gift card generator allows you to create unlimited codes. This script is an easy way to find new Xbox card codes online without the hassle of surveys or risk of viruses from downloading a code-gen program.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. I really likes your blog and You have shared the whole concept really well. and Very beautifully written,soulful read! thanks for sharing. Autoclicker

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je langskwam op mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat.
Thanks for visiting my blog and posting a comment