Volgers

zondag 23 oktober 2011

Bloem

Hallo allemaal,

Ik wil deze keer beginnen om de nieuwe volgers van harte welkom te heten op mijn blog. Wat leuk dat jullie mijn blog willen volgen. Ik hoop dat je op mijn blog wat inspiratie vind zoals ik dat vind op jullie blogs.

Gisterenochtend was een lekkere rustige ochtend. Snel de wekelijkse boodschappen gehaald en toen lekker in mijn hokje gekropen. Man en zoon waren naar Legoworld in Zwolle en mijn dochter was nog niet terug van een slaapfeestje. Heerlijk zo'n rustige zaterdag waarop we niet naar het voetbalveld hoefden omdat het herfstvakantie was.

Ik had op het blog CFY een leuke challenge gezien. Dit keer was er een foto van chevrons, ja chevrons. Ik had er ook nog nooit van gehoord maar het zijn een soort zigzagstrepen. Er was een foto ter inspiratie. Ik dacht direct aan het papier van Authentique (journey) In dit blok zitten deze streepjes.

Ik besloot om een hele grote bloem te maken en dit als blikvanger op de kaart te zetten. Hoe de bloem gemaakt is zie je helemaal onderin deze post. Toen de bloem eenmaal klaar was moest hij natuurlijk nog verwerkt en aangekleed op de kaart komen. Ja en daar ben ik dan dus weer niet zo goed in. Het grote schuiven begon, lint er op en eraf, tekstje er op en eraf. Zien jullie het al voor je... Uiteindelijk is dit het resultaat geworden. Al het papier is van Authentique. De vlinder is gemaakt met een creatable van Marianne Design. De zwarte border is gemaakt met een multiframe van Nellie Snellen. Om het af te maken nog een draadje met een bedel.



Ik stuur deze kaart in voor de challenges van CFY en EHI
Omdat het een heel ander kaartje is dan wat ik anders altijd maak, ben ik erg benieuwd wat jullie ervan vinden.


Hier nog even hoe de bloem gemaakt is
Stans 6 cirkels uit, ik heb nestabilities gebruikt
(classic scalloped Circles large). Ik heb 1 in een andere kleur gemaakt
Dit is de onderkant.

Vouw hier een soort bloemblaadje van

 1 cirkel blijft gewoon plat, dat is de achterkant
 Plak nu de 5 bloemblaadjes op de achterkant
 Het resultaat, de bovenkant kun je nu verder afwerken zoals je zelf wilt.
Zo ziet de achterkant er uit.









Had ik vorige week al gemeld dat ik een topweek had, het winnen nog even door.

Ik won een bloghop bij Crealies. Ik kreeg vrijdag 2 doily element sjablonen en een doily elementstans opgestuurd.


En ik won een candy bij Scrapping Ann.


Annelies en Anja, bedankt voor deze mooie spullen.

Groetjes Aartje

23 opmerkingen:

  1. Mooie en rustige kaart! Ik vind de bloem erg leuk gelukt en bedankt voor je uitleg!
    Groetjes Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke kaart met een mooie bloem!! Echt een blikvanger! Leuk dat je hebt laten zien hoe je de bloem maakt.
    groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kaart, met dit papier met chevrons. En de bloem ga ik ook zeker eens proberen! Bedankt voor het meedoen bij CFY!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi kaartje !! Wat heb je die bloem prachtig gemaakt. Bedankt voor het meedoen aan onze challenge.
    Groetjes Berdien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je kaart ziet er heel mooi uit en de bloem is ook prachtig, bedankt voor de uitleg.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ben je weer een geluksvogel zeg! Ben zeer benieuwd naar die crealies Doily stanzen en sjablonen. Je kaartje is weer erg leuk.
    Groetjes Diana.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig!
    Bedankt voor de uitleg van je bloem_kunst.
    Zal het ook eens proberen.
    Groetjes Mieke'S

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Aartje,
    Wat een leuke post is dit. Van ♥-e Gefeliciteerd met je prijsjes en ik ben opnieuw "Aagje" wat voor MOOIS je allemaal gaat maken.
    Aan je kaart en uitleg zal het niet liggen, want je kaart is SUBLIEM en de uitleg SUPER duidelijk.
    Dank je wel hiervoor.
    Liefs Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke kaart in kleuren die me aanspreken! De bloem is een echte blikvanger. Bedankt voor de uitleg, moet ik ook eens uittesten!
    Liefs
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie uitwerking van de de Chevron challenge! De kleuren van je kaart vind ik heel mooi! Ik houd wel van een beetje zwart erbij. En wat een mooie bloem met tutorial! Leuk dat je mee doet met CFY!

    Groetjes, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Aartje,
    Erg leuk kaartje zonder stempel.
    Lijkt me lastig.
    De bloem is leuk! Ga ik misschien ook wel een keer proberen.

    Groetjes Alinda,
    Ps: Je jas vanochtend aangehad. 'Hij' zit best wel lekker!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie kaart Aartje! En wat heb je weer veel mooie dingen gewonnen meid, veel plezier ermee...
    Groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi zus, jij bent weer lekker bezig geweest. Weer lekker eens iets heel anders als anders. Ook wel eens leuk. Je moet die bloem maken sturen naar het NKU blog. Daar vragen ze om een workshop in te leveren. Dit is daar super leuk voor. Succes hij is erg leuk.
    groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha geluksvogel op de Veluwe, wat heb je leuke dingen gewonnen maar je BLOEM, die is wel het leukst van allemaal. Super Aartje en bedankt voor de uitleg!!
    Chevrons: zitten ook op uniformen (sergeant strepen bv) maar als in Frankrijk rijdt staat langs de weg dat je pas veilig rijdt als je 2 chevrons afstand houdt en die staan dan op de weg getekend.....daarvan ken ik dat woord.

    Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Aartje, wat een geweldige kaart is het geworden na al je geschuif haha!! En die bloem is echt super leuk, die ga ik zeker uitproberen! Groetjes, Frea

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke kaart is dit zeg, en wat eenleuke bloem. Bedankt voor de tutorial! en bedankt voor je deelname aan CFY!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtig kaartje!!! En een heel leuk idee, de bloem. Gefeliciteerd met je prijsjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wow! Ook weer lekker aan het winnen, heerlijk he ;) Leuke kaart ook met die chevrons, een prachtige bloem zit erop!

    Groetjes,
    Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Aartje,

    wat een leuke kaart is dit. Ik moet altijd meteen denken aan iemand die zei dat een kaart ook zonder stempel een heel mooie kaart kan zijn. Dat bewijst jouw kaart maar weer eens! Ik vind hem werkelijk super. Heel mooie kleuren bij elkaar en je bloem vind ik heel gaaf!!
    En je bent in de winning mood!! Dankjewel dat je me attent maakte op mijn kaart van de week. Ook alweer zoiets leuks!
    Geniet van alles wat je wint en krijgt!
    Groetjes,

    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een prachtig kaartje hoor met een perfecte bloem.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Beautiful card,love the flower and lovely colour theme...thank you for your lovely comment...
    Mandy x

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een prachtig kaartje!!! De bloem is schitterend, dank je voor de uitleg.

    Lieve groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hallo Aartje,
    Wat een leuke kaart en wat een leuke uitleg van die bloem. Hij is perfect te volgen.
    Groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je langskwam op mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat.
Thanks for visiting my blog and posting a comment