Volgers

woensdag 14 september 2011

Paperpiecing

Hallo Allemaal,

Allereerst bedankt voor de leuke en enthousiaste reacties op mijn vorige kaart. Ik lees het met veel plezier en vind het leuk dat ik jullie met mijn genaaide achtergrond op nieuwe ideeen heb kunnen brengen.

Ik had al diverse keren iets gelezen over paperpiecing. Had dat al eens op mijn lijstje gezet om ook eens te proberen. Vanmiddag ben ik er eens voor gaan zitten en dit is het resultaat.




Het is eigenlijk heel eenvoudig, naast je gewone afdruk maak je ook nog (deel)afdrukjes op designpapier, dit knip je uit en plakt het op je gewone stempelafdruk. Er is dus niet veel te kleuren, maar des te meer te knippen. Het leuke is dat je hier allerlei kleine restjes papier voor kunt gebruiken. Dus ik heb de restjes bak maar eens op z'n kop gezet en wat bij elkaar passend papier er voor uitgezocht ik moet zeggen dat het een leuk effect geeft. Verder heb ik de kaart eenvoudig gehouden omdat de grote bloemen al erg uitbundig zijn. Ik heb onderin nog een tekststempel van Wimsy gedaan.
Ik heb deze uitdaging gecombineerd met de uitdaging van Its a magnolia. Daar is de uitdaging nl pop-up. Ik heb er lang over na zitten denken hoe ik dat uit zou voeren, maar uiteindelijk heb ik voor deze springvorm gekozen.

Gebruikte materialen
- stempel Yoga Tilda
- aquamarkers (eggshell voor de huid, sepia voor de haren en royal purple voor de sokken)
- restjes papier (volgens mij action en marianne design
- bloemen van Artemio

Ook al ben ik zelf niet helemaal tevreden over het eindresultaat wil deze kaart  insturen voor de volgende challenges:
It's a magnolia: Pop up
Challenge up your life: paperpiecing
The dutch magnolia chickies: Paperpiecing

Groeten,

Aartje

11 opmerkingen:

  1. Hoi Aartje, jij hebt weer een productief dagje gehad. Leuk zo die tilda met restjes papier gemaakt. Mooi die paars tinten.
    groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi aartje
    dat ziet er echt helemaal te gek uit! en de kleur vind ik gewoonweg prachtig
    groetjes van corry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kaart met een hele mooie kleur!! Leuk gedaan met die grote bloem!
    groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig Aartje, helemaal mijn kleurtjes! En volgens mij sta je ook nog in de top 5 bij TOMIC... GEfeliciteerd meid!
    Groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Your card is so nice! I like your paperpiecing, it looks great :D
    Thanks for joining us at Challenge up your life!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hallo Aartje,
    Hele mooie kaart heb je gemaakt,ook de kleuren passen geweldig bij elkaar.
    Groetjes, Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg leuk gelukt hoor, het paperpiecing! Mooi kaartje ook! En zag ik nou ook dat je de top 5 had behaald bij Tomic? Gefeliciteerd!

    Groetjes,
    Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hij is mooi geworden je kaart ook een leuk model zo
    bedankt voor je deelname aan DMCC
    gr miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super gaaf kaartje, heel mooi gedaan.
    Leuk dat je mee doet aan de challenge van It's a magnolia Challenge.

    Lieve groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk kaartje. Bedankt voor het meedoen met de challenge van It's a Magnolia en die van de Dutch Magnolia Chickies.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. it is a wonderful cute card!!!! thanks for enjoy us at CUYL,

    hugs
    Ulla

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je langskwam op mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat.
Thanks for visiting my blog and posting a comment